2011-07-10

Doptårta Elias, 10/7-11

Doptårta till ännu en liten kille, Elias :) Elias mamma skickade med en bild på deras inbjudningskort till dopet som inspiration till tårtan och berättade att de tyckte mycket om "miranda-nallarna" och de är ju verkligen supersöta så därför fick det bli en miranda-nalle på toppen av tårtan och även en liten mini-nalle sittande på ena kanten.
Nallar och klossar är gjorda i sugarpaste och den stora liljan är gjord i flowerpaste. Det går att klicka på bilderna för förstoring:




4 kommentarer:

  1. underbara !
    Jag ska ge mig på att göra våningstårtor snart men undrar nu hur många stödpinnar som är lagom...jag hade tänkt använda mig av grillpinnar och sugrör. hur många stödpinnar har du i denne tårtan tex. ?

    SvaraRadera
  2. Emelie: Tack! :) Vad roligt att du ska försöka dig på att göra våningstårtor! I denna tårtan tror jag att jag använde 5 eller 6 stödpinnar mellan nedersta och mittenvåningen och 4 eller 5 mellan de två övre våningarna :) Jag brukar använda mig av Panduros "klubb"pinnar och använda avbitare för att få rätt längd, sedan har jag ofta en tårtbricka (i kartong) mellan våningarna också :) Lycka till! / Josefina

    SvaraRadera
  3. hej! såg att du hade skrivit att du inte gör till andra än släkt och vänner, men du är verkligen jätte duktigt! och hade varit sååååå underbart om du kunde göra till min sons dop!
    Du kan väl höra av dig till sweetcookie@live.se!
    MVH Sanna

    SvaraRadera