2011-05-22

Tårta med skateboardtema!

Denna helgen blev det tre tårtor så jag har bakat för fullt och här kommer bilderna på den sista för helgen: tårta med skateboardtema till Simon 11 år. Jag försökte åstadkomma lite grafittistil på text m.m mot en tegelmur gjord av marsipan, och självklart fick rampen prydas av diverse skatemärken ;) Tårtan (inklusive rampen) består av vit tårtbotten, vaniljkräm och jordgubbar "spacklad" med marängsmörkräm och täckt med marsipan. Detaljerna är gjorda i sugarpaste:




2 kommentarer:

  1. Hej !
    Vilka fantastiska tårtor du gör, är riktigt imponerad. Jag hade också velat gå en blomkurs för mina rosor blir helt värdelösa tycker jag.
    Jag verkligen älskade dina röda rosor på kvist, ser jättte naturliga ut.
    Hade inte du kunnat lägga ut en beskrivning, eller video hur du gör dina fantastiska blommor ?! =)
    MvH ( www.grese.blogg.se )

    SvaraRadera
  2. Hej Emelie!
    Tack så mycket :) Självklart kan jag försöka fixa en beskrivning/bilder på hur jag gör rosorna så snart som möjligt och lägga ut här :) Denna veckan och nästa har jag ganska mycket, men jag ska försöka fixa den så snart som möjligt :) Håll utkik ;) Kram!

    SvaraRadera